3rd trimester.

Alhamdulillah hari ini genap 38 minggu baby dalam rahim ibu... Baki lagi 2 minggu untuk sampai ke due date. Abah baby ada di Sarawak sebab bertugas dan currently saya ada di Taiping memulakan maternity leave. Tak best langsung cuti tapi xde husband di sisi. Nak pergi mana2 pun saya drive sendiri je.. Tak pun mak dan abah bawakan. Selalunya saya pergi sendiri sebab malas nak menyusahkan orang lain.

Since balik cuti raya lagi saya dah check up di Columbia Asia Taiping sebab bercadang nak bersalin di sini. Last week check katanya jalan belum buka lagi dan baby still seronok duduk di dalam. Hari ni check up pun doc kata berat baby dah dalam anggaran 3.3 kg.. Amboi nak... membesar bagaikan juara.. Takpe nak, kawan ibu bersalinkan anak dia 3.9kg boleh je secara normal. Mak saya dulu pun gagah je bersalinkan adik seberat 4kg.. Ibu harap janganlag besar sangat ye nak... huhu.. Padahal salah ibu kuat makan. Total weight gain sepanjang mengandung ialah 17 kg... waaa... clap2.. tahniah ye. Gemok sgt dah sekarang ni..

Di kesempatan ini nak ucapkan tahniah kepada best friend tersayang, Pn Suhaila sebab disahkan pregnant. Even it is still too early, saya berharap baby sue membesar dengan sihat bagaikan juara seperti baby dlm kandungan saya.. hihi..

Tahniah juga kepada classmate, Pn Aini sebab dah selamat lahirkan baby boy seberat 3.9kg.. Ko la inspirasi aku aini.. hehe..

Tahniah juga kepada biras dan abg ipar yang menerima kelahiran baby girl seberat 3.05 kg.. semoga saya pun dipermudahkan untuk lalui pengalaman bersalin tu..

Hari ni survey harga dekat columbia. Normal: RM2.5k, Ceasar: RM5k, emergency ceaser: RM6.5k..
Hopefully dapat yang terbaik. Semua dah tercatat kan... redha je..

Tadi tanya doc macam mana saya ni.. dia kata tgk dlu minggu depan macam mana sbb sy xsakit lagi.. kalo still sama dia akan tgk dlu sama ada nak induce atau tunggu lagi sminggu. Haih.. semoga ditetapkanlah yang terbaik untuk saya. AMIN...

Comments

Popular posts from this blog

Pembedahan Ovarian Cyst

11 teknik mengawal disiplin pelajar dlm kelas

Mengajar Math dengan Permainan