Be more careful.

Selamat menghadapi peperiksaan semua. Pelik sungguh la. Makin dekat exam, makin malas study. Makin rajin menghadap benda2 lagha ni. Dah taw lalai tapi still ber'facebook'. Now, face the real book hokay! 

Tugas sebagai PKK (Penolong Ketua Kumpulan) dah pun selesai. Alhamdulillah. I know I can do better next time. Thanks kepada kawan-kawan yang banyak membantu. Sometimes, I do not know what I'm suppose to do. Macam biasa, bila some job selesai dijalankan akan diadakan post mortem. It is my turn to reflect what I've done and make it as a lesson for me.

Beberapa hari ni ada sedikit konflik yang berlegar. Adatlah hidup di dunia. Masa macam ni la teringat apa yang mak kata. Kenapa manusia mudah lupa? Ini salah satu rahmat Allah juga sebab bila manusia asyik teringat kesalahan orang kepadanya, atau keburukan yang ada pada orang-orang tertentu, manusia tersebut sukar untuk memaafkan dan menerima orang-orang tersebut. Tapi.. ikut situasi la kan.. Macam yang saya biasa dengar, masa akan menyembuhkan kelukaan. Sebab semakin lama kita akan semakin lupa dengan kesakitan tersebut. Bila dah lama, kita akan mampu take something positively dan makin lama, makin matang. 


Comments

amalmeor said…
Saya suka entri ini.Macam tkena batang hidung sndri plak.
Betul,makin lma kita knal org,makin kita tahu prangai sbnar.
Tapi biarlah masa itu merawat kelukaan yg sesetengahnya entah bila akan sembuh pun tak tahulah...
wirdati said…
Betul tu cik amal.. semoga kelukaan tu akan sembuh pada masa akan datang.

Popular posts from this blog

Pembedahan Ovarian Cyst

11 teknik mengawal disiplin pelajar dlm kelas

Mengajar Math dengan Permainan