Kembara ELAUN.

Buat sementara waktu, semua shopping kompleks penuh dengan bakal-bakal cikgu. Diulangi, SEMENTARA WAKTU ye.. Nanti bila angka elaun dah surut dalam ekaun masing-masing, maka berkurangan jugalah jumlah mereka di pusat membeli belah. 

LESSON PLAN
Pening betul nak buat lesson plan. Saya sendiri tak faham macam mana perkembangan sesuatu pembelajaran itu berlangsung. Nak tanya soalan apa? Yang paling kerap saya tertanya-tanya, budak-budak ni faham ke kalau aku buat macam ni?

EMOSI
Sekarang ni emosi saya mengalahkan pregnant woman. Eventhough i'm not pregnant yet. Sensitip! 
Selalunya kalau kena tego ngan Mr. Someone la.. hujan terus. Aiyo!

SCHOOL BASED EXPERIENCE
SBE kali ni kena buat di Penang. Nervous seyh... budak-budak kat Penang ni macam-macam kerenah. Sebelum ni saya buat SBE di Taiping dan Melaka. Not bad la... Budak-budak excited tengok cikgu baru. Dah menyampah tengok cikgu lama kot. Haha..macam saya dulu-dulu. Tapi time sekolah menengah saya pernah pandang rendah sama seorang cikgu praktikal. Adoyai! Tak mau hukum karma terjadi. Nyesal plak bila fikir dulu selalu mengutuk cikgu baru tu. Hambik kau! Sekarang time kau pulak jadi cikgu baru. Ada anak murid sepesen macam saya dulu baru padan muka. Er... kena bawak kereta juga ye sebab Mr. Someone buat SBE with his friends kat sekolah lain. Come..come..money. Harga minyak mahal skang ni beb. Tuang air paip je dalam tank boleh tak? (Hape kau ingat tank dalam perut kau nak sumbat air paip je?)


Comments

Popular posts from this blog

Pembedahan Ovarian Cyst

11 teknik mengawal disiplin pelajar dlm kelas

Mengajar Math dengan Permainan