Mahu KURUS ( Turunkan berat badan yang sebenarnya)

Kurus? Not skinny actually. Adakah kurus itu menawan. Nope. It depends on people. Ada yang suka kurus. Ada yang suka chubby. Yang penting apa? KERJASAMA... SIHAT.

Pada saya yang sejak umo 10 tahun bersaiz besar bagaikan juara, I think it is the right time now to get an ideal weight. Anyway, lagi 2-3 tahun dah nak kahwin kan.. So, bila lagi nak hidup sihat? Plus.. Saya nak gambo kahwin nampak cantek!
 
DIET UNTUK KURUS DENGAN SIHAT

Seyesly ( Bukan say yes.. Seriously..hehe..) diet tanpa makan is not good okeh. Badan yang dah biasa disumbat ngan Breakfast nasik lemak/ roti canai/ etc.., lunch pula nasik campur/ segala macam nasik/etc dan dinner dengan makanan bergoreng/ nasik goreng/ mee goreng/ nasik lemak/ etc, tetiba semua tu STOP!

Perut, ko takleh makan sebab aku nak KURUS! (Kata tuan perut)
Sangat tak sesuai okeh!!! (kata si perut)

Jangan peliklah kalau tetiba perut meragam.

Saya agak pelik ada orang nak kurus tapi tak nak jaga makan (okeh, itu saya. Tapi saya yang dulu). Hape logik ke badan kita ni makin makan makin kurus? Kalau metabolisma badan tinggi macam teenagers umo 15 tahun takpelah.. Melantaklah, gerenti berat tak naik. If metabolisma badan tu macam orang umo 50 tahun, dah diet usaha tak nak makan tapi susah nak kurus (diulangi, DIET tak makan itu TIDAK BAGUS), bersenam sakan tapi turun sekejap je then naik berganda, saya berpendapat saya kena buat something untuk tolong badan saya. My body cannot do it alone.
Macam yang saya pernah tulis sebelum ni, saya dah turun 7kg dalam masa 2 bulan. Yes, saya guna produk. Tipulah kan kalau saya buat sendiri. Tapi saya still makan time berakfast, lunch n dinner (^_^). 

Saya dah cuba diet sendiri tapi tak berjaya.
Saya dah cuba bersenam tapi tak kurus.
I'm getting fatter.
Banyak lemak membawa maksud organ-organ penting saya juga diselaputi lemak.
So, saya bantu diri saya dengan...


HERBALIFE

Nothing is free. If I want something, I must sacrifice something. Saya dah dapat hasilnya.. (^_^). 
 Alhamdulillah.

Saya...2 bulan lepas. Sebelum guna Herbalife.
Gambar terbaru.
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
Tunggu...
JOM jadi SIHAT!

Comments

Popular posts from this blog

Pembedahan Ovarian Cyst

11 teknik mengawal disiplin pelajar dlm kelas

Mengajar Math dengan Permainan