Diam lagi baik.

http://www.emocutez.com

Apa aku rasa sekarang?

Tengah sedih then kena tekan-tekan lagi.
Memang aku yang teruk sebab aku nak yang lagi baik untuk masa depan.

Maybe masing-masing perlu masa untuk berfikir.

Time-out.
Masa untuk fikir apa yang terbaik untuk diri masing-masing.



Nak jadi baik tak semudah dibayang dan difikirkan.
Tak semudah kau dengar lagu nasyid then kau feeling2 kau nak berubah ke arah kebaikan then terus jadi.
Tak semudah kau buat azam nak jadi baik then tak sampai petang kau dah kalah.


Nak jadi sabar pun tak semudah kau kata aku taknak marah tetiba benda yang kau tak suka jadi... then...
*tumbuk meja*


Kau pernah rasa kau dah penat dengan something tapi still terpaksa keep going.
Teruskan...
Teruskan...


Aku dah penat.


Lepas tu kau rasa kesian kat orang yang dah penat then kau kata,
"Buatlah apa yang terbaik untukmu..."


Dia penat.
Dia nak orang pimpin tangannya ke penghujung.
Betulkan langkah sumbangnya.
Hilangkan hina dalam dirinya.

P/s: Bukan kisah aku. Ada kau kisah?

 
http://www.emocutez.com

Comments

Popular posts from this blog

Pembedahan Ovarian Cyst

11 teknik mengawal disiplin pelajar dlm kelas

Mengajar Math dengan Permainan