Hati mesti cukup besar...

Lately xde mood. Spring dah bertukar jadi winter. Harap-harap untuk sementara je. Biasanya tengah-tengah marah ni saya prefer tak nak bercakap ngan orang yang buat saya marah tu.. sebab kalau saya cakap perkataan tu dah tak jadi 'air-cond' tapi jadi 'heater' pulak. 

Pernah terbaca tapi lupa di mana... 

Hati mesti cukup besar...

Nak jadi cikgu hati mesti cukup besar untuk memaafkan...
Nak jadi isteri hati mesti cukup besar untuk memaafkan...
Nak jadi ibu hati mesti cukup besar untuk memaafkan...
Nak jadi kawan hati mesti cukup besar untuk memaafkan...

Sebab ALLAH yang punya segalanya pun MAHA PENGAMPUN...

apalah sangat kesalahan-kesalahan orang pada saya jika nak dibandingkan dosa-dosa saya pada ALLAH

Hati saya sangat kecil untuk memaafkan.
Saya kena ingat...

Nak jadi cikgu, isteri, ibu, kawan, hati kena cukup besar untuk memaafkan..

P/s: Sedih sebab hati tak cukup besar.

M.A.A.F

Comments

Popular posts from this blog

Pembedahan Ovarian Cyst

11 teknik mengawal disiplin pelajar dlm kelas

Mengajar Math dengan Permainan