Sengaja nak tulis.

Belog! aku datang kepada hamparan bisu ini, untuk luahkan isi hatiku.

Hari ni saya cari penyakit lagi.
Suka sangat jadi stalker kan...
Padan muka!
Kan dah berdarah hati.

Perasaan pertengahan tahun lepas datang lagi pertengahan tahun ni.
Semasa dia membawa berita gembira buat orang lain tetapi menyedihkan buat diri saya.
Berita yang buat saya terdiam dan hanya bermonolog dalam hati berminggu lamanya.
Berita yang sesudah saya luahkan masih berbekas lukanya.
Saya sudah cuba fahamkan dia tapi dia masih tak faham gelora di hati saya.
Dia terlalu realistik dalam kehidupan.

Dan saya masih dalam kedudukan yang sama.
Walaupun dah diterangkan berkali-kali.
Saya mahu jadi seperti mereka.
Dia masih realistik.

Perasaan kecewa yang dipendam.
Menyebabkan perkara kecil pun lazimnya akan menjadi besar.
Dia tetap tak faham gelora di hati saya.

Saya tahu tak baik cemburu terhadap rezeki yang dikurniakan ALLAH buat mereka.
Tapi saya selalu tertanya-tanya, mengapa saya tak boleh jadi seperti mereka?
Dia terlalu realistik.
Terlalu realistik.
Dia mengharap saya faham.
Saya cuba untuk faham. Tapi setiap kali pun saya akan jatuh ke dalam perasaan ini.
Kecewa dengan keputusannya.
Kecewa yang menyebabkan saya akan menghukum dia atas apa juga alasan.

Kecewa melihat mereka mengkhabarkan pada dunia alangkah gembiranya mereka.
Kerana mereka dapat apa yang mereka mahu.

Saya cemburu kerana saya masih di takuk lama.
Atas alasan yang mereka anggap 'tak perlu dirisaukan'

Saya sangat-sangat sakit.
Kenapa saya tak boleh jadi macam mereka?
Kenapa?

Comments

Popular posts from this blog

Pembedahan Ovarian Cyst

Mengajar Math dengan Permainan

11 teknik mengawal disiplin pelajar dlm kelas