Cinta

Blogwalking tadi then terbaca satu puisi indah. Cepat-cepat mintak izin penulis untuk publish. Indah sangat bahasa dan nukilan rasa si penulis. Jom hayati.




bila terdengar sayup suaranya
aku tersipu malu

bila diintai curi wajahnya
aku tersipu malu

bila terpana mendengar namanya
aku tersipu malu

dan aku terus dibuai sipu dan malu
diulik indah angan yang syahdu

dan tiba-tiba
aku diketuk  kental jihadnya
aku jadi terlalu malu dengan rasa

aku dikejut dengan indah katanya
aku jadi terlalu malu dengan aku

aku dibentang akan indahnya Islam pada dia
aku jadi terlalu malu dengan Dia

lalu aku berlari menyorok diri
aku sujudkan tubuh lama sendiri
aku meminta diizinkan aku untuk dia
aku merayu dihadiahkan aku cintanya

aku berlutut teguh menadah penuh sungguh
aku mengemis agar didatangkan dia untukku
aku mengharap aku diberi dia untuk selamanya

aku tangiskan air mata bercurahan
lalu tersedar akan cerita yang telah Tuhan tuliskan
siapa aku untuk tahu yang mana paling terlayakkan
Dia Yang Paling Tahu sudah pun menetapkan

lalu aku rengekkan penuh seksa
aku adukan tentang rasa
aku kisahkan tentang cinta
yang aku simpan kejap untuk dia
yang aku jaga indah demi dia

lalu kupujuk lembut laranya hati
kenapa tak diletakkan cinta pada asalnya
jodoh pertemuan bukan kerja manusia
kenapa tak berbalik pada Dia

mencari arah
aku pulang pada asal cinta
memohon, ditegarkan rasa
memohon, dikentalkan jiwa
memohon,ditundukkan diri
memohon, diredhakan hati.

entah apa akhirnya cerita cinta
Tuhan, mungkinkah dia?


**about hoping and loving someone so deep and to keep the feeling from others. it just a rant. my really first experiment about love. stop guessing, it wasn't me :D (Penulis, Farisha Assila)


Jodoh itu adalah rezeki yang tidak disangka-sangka. (KCB)
2 and a half year from now, I will publish again this poem with the answer. InsyaALLAH.
Thanks for the lovely poem, Sha.

Betul kata kak long...
It wasn't her.
It is me!

Comments

Popular posts from this blog

Pembedahan Ovarian Cyst

11 teknik mengawal disiplin pelajar dlm kelas

Mengajar Math dengan Permainan