Happy Birthday Everyone!

Last year, I gave an idea to my friends.

"Jom buat satu acara, sambutan hari lahir untuk semua secara serentak. Then, setiap seorang beli hadiah above an amount. Pastu kita cabut undi untuk tentukan dapat hadiah yang mana. Jimat tu. Satu event, 5 birthday serentak."


Roomate saya pun ikut sertai event ni so ada 6 orang semuanya.

Mula-mula, kami cabut undi nama penerima. Maksudnya kena beli hadiah untuk orang tu la kan, tapi kena rahsiakan nama yang kita dapat.


Then, setiap seorang beritahu nak hadiah apa. 


Saya wish nak beg untuk pergi kelas dan praktikum nanti.
Macam-macam la.


Hawa nak tabung Memory Lane.
Fatimah nak t-shirt dan selipar comel.
Ina nak sweater.
Nik nak rantai dengan loket love.
Asmat nak baju blink-blink.


So, ada seminggu untuk belikan hadiah untuk penerima. 
Semua tertanya-tanya dia dapat siapa.
Semua pun pandai je berlakon.


Yang penting sekali.
M.A.K.A.N

3 Regular Domino's Pizzas dengan 2 slices of Secret Recipe Cakes (Sentimental Value kata Ina)


Selesai makan, the presents revealed.
Waa... excited. Masa ni tak tahu lagi hadiah mana untuk siapa.

Okeh, sesi teka meneka. Saya teka yang banyak love tu my present. Ramai teka the big one was their present. Yang black wrappered tu.



Then, MC jemputan (Ella) revealed one by one.
The first present is belongs to.......
ME! I got the big one. Pemberi tak tahu lagi masa ni. Semua dah tergelak-gelak sebab salah teka.



Hawa punya. Dia pun salah teka.

Hadiah yang saya teka milik Fatimah rupanya.

Asmat dapat ni.

Ina dapat big sweet.



Untuk mengetahui siapa yang bagi hadiah tu, seorang demi seorang kena baca kad yang dia dapat.
So sweet.. Sampai ke kemuncak baru saya tau siapa yang bagi hadiah untuk saya. Silap teka lagi. Haisy!
Our birthday cards.
Wishes from us to the receiver.



Acara kemuncak.
BUKA HADIAH!!!

Saya dapat...



tadaaaa....!!!!
Beg untuk ke kelas dan sekolah nanti. Thanks Asmat. Dah buka hadiah baru tahu siapa yang bagi. Truknya saya.



Gambarajah combo semua hadiah malam tu.
Everyone is very happy with the presents.




Thanks untuk semua sygness yang menceriakan hari-hari saya di kolej.
Thanks again untuk birthday celebration yang compact macam sardin. 
Campur ramai-ramai.
Yang penting, semua happy.

Semoga kita bersahabat hingga ke syurga.





We will have another event next sem. InsyaALLAH.
Happy Birthday everyone.



p/s:
Happy 23rd Birthday to my best friend since high school.
(Cik Amal)
Semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki. Love you...always.

Comments

miszblueberry said…
huhuhhu...pndai x i blakon?..hujan batu snggup ku redah..pns terik snggup ku renangi...kih3
wirdati said…
huhu..terharu..terharu.

Popular posts from this blog

Pembedahan Ovarian Cyst

11 teknik mengawal disiplin pelajar dlm kelas

Mengajar Math dengan Permainan