Seminggu sudah Cikgu Murni... (jgn kaitkan dgn Haji Bakhil!)

I use my second name di sekolah. But still the PK had to mention my full name during the assembly. So, yesterday a teacher ask who is Cikgu Murni (which is me and  I didn't use that name on my name tag).

Ayat wajib.
Cikgu Murni. Haji Bakhil.
Uhuks.
Saya membesar dengan cerita tu la.

...

Setakat ni alhamdulillah, environment sekolah best. Cikgu-cikgu baik.
Cuma budak je buas. Kerja nak bertumbuk je.
Maybe saya tak jumpa lagi cara yang betul untuk handle budak-budak ni.
Isnin ni baru mengajar. Tajuk addition of mixed number. Hurm... budak kelas ni boleh tahan la.
Berlagak pandai dan suka buat bising. Hopefully diorang under control nanti.
Hari tu ada masuk kelas dan buat games untuk kenal serba sedikit perangai mereka.
Pergh!! Bising!
Speaking bukan main lagi.
Berlagak pandai ada jugak.
Tapi still ada yang senyap. Maybe nampak ada kawan yang berlagak pandai, diorang pun menumpang sama.
Susah. Bila dah tusyen, dah rasa hebat, cikgu ajar semuanya salah pada diorang.

Cikgu kelas tu pesan. Diorang berlagak je pandai. Hakikatnya tak.
Saya cikgu. Saya patut yakin dengan kemampuan diri sendiri.

Masalah lagi satu murid terlalu ramai.
Kelas sempit.
Hopefully boleh adapt ngan situasi tu.

Doakan saya!

Comments

Popular posts from this blog

Pembedahan Ovarian Cyst

11 teknik mengawal disiplin pelajar dlm kelas

Mengajar Math dengan Permainan