Mendung, hujan. Cuaca buruk.

Hari ini cuaca mendung. Lonely. Full of frustrated.
Pagi tadi cerah. Friendly. Full of joy.
Benci bila jadi camni.
Pergi kau hujan. Pergi kau mendung.
Biar hari aku sentiasa cerah.

***
Dilema betul minggu ni. Semoga semua settle segera. Aku tak suka tertekan lama-lama. Leraikan perlahan-lahan...perlahan-lahan....

Teringat kisah seorang teman. Dia menganggap hidup ni memang seorang diri.
"Kau sayang mak kau x?"
"...." (diam)
"Kau sayang adik beradik kau tak?"
"....(diam) Tak rapat. Aku selalu tampar adik aku."
"Kesian dia. Kau kena la sayang orang, barulah orang sayang kau"
"Aku tak rasa perlu .Aku lahir sorang-sorang (maksudnya dia kuar dari perut mak dia berseorangan.), nanti aku mati pun sorang-sorang. Bukan ada yang nak temankan aku mati pon. Jadi, aku tak perlukan orang lain untuk spoil my day and my mood. Buat apa aku sayangkan orang kalau nanti aku akan tinggalkan dia dan dia akan tinggalkan aku."
..........
.........
......... (perbualan diteruskan.)

Berfikir sejenak.
Berseronok bersama teman-teman.
Berkawan.
Berkongsi cerita.
Berkasih.
Berkahwin.
Berkeluarga.

Apa tujuannya? Paksinya apa? Sekadar memenuhi naluri manusia yang tidak mampu berseorangan atau lebih dari itu?

Nota kaki: Dengar cerita teman itu sudah sedar naluri diri dan tidak lagi menafikannya. Dia takut untuk kecewa dan mengecewakan. Better late than never. However, it is not too late. Semoga kamu menerima kasih sayang melebihi apa yang kamu curahkan.

Comments

Popular posts from this blog

Pembedahan Ovarian Cyst

11 teknik mengawal disiplin pelajar dlm kelas

Mengajar Math dengan Permainan