Rumah Manis Rumah...(Home Sweet Home)

Tarikh: 13 Februari 10 (orang kata ini bulan kasih sayang. Padahal setiap hari pun patut berkasih sayang)
Lokasi kejadian: Rumah gula-gula (sebab dia manis= sweeeeeeet)

Secara rasminya saya berada di Taiping. Eceh..rasmi? Baru pulang sudah ditinggal pergi. Mak dan adik ke Gerik sampai Isnin. Angah kerja. Saya? Menjadi penjaga rumah terhormat. Tak pe. . Tapi hidup di rumah lagi menarik. Ada Astro.. Ada dapur..ada mesin basuh..ada perabot.. Pendek kata macam-macam ada..(tengok! betapa saya mudah dipengaruhi Astro!)

Saya cuba untuk melepak menonton tv dan ber'online' sahaja. Tetapi ternyata tumpas dengan perasaan bosan. Mengambil keputusan untuk........

Rearrange Furniture!!

Okay, ini situasi semasa kejadian.
Masa: 4.30 petang


Situasi selepas kejadian.
Masa: 6.30 petang.


Tak la bagus macam Eric (Casa Impian) tu hias. Sesuai la dengan saya yang takde basic interior designing + tak kreatif. Boleh la setakat nak hias rumah sendiri. Future husband. Lihat. Saya boleh kemas rumah. Saya mahu sebuah rumah impian boleh? Boleh? *big smile*

Paling penting bila ubah-ubah ni, habuk yang terperangkap bawah perabot tu boleh di get rid semaksimumnya. Debu dan pasir pun boleh mengucapkan selamat tinggal. Bye. Bye. For few more days. Entah-entah esok jumpa lagi habuk ni. Menyakitkan mata betul.

Entri sepanjang berada di rumah akan berbaur 'housewife' ye. Training to be a good one.

Rancangan untuk esok?

-Nasik lemak (breakfast..kalau dianugerahkan kekuatan kekal bangun selepas Subuh.)
-laundry.
-kemas bilik dan dapur


Saya sedang berbakti kepada keluarga (menyahut seruan kak cik).

Comments

Popular posts from this blog

Pembedahan Ovarian Cyst

11 teknik mengawal disiplin pelajar dlm kelas

Mengajar Math dengan Permainan