Selsema dan gatal mata. Tanda-tanda resdung. Betul ke?

Beberapa hari ni asyik bersin je. Pantang berubah cuaca, suhu badan pun berubah. Oh badan...alang-alang panas kejap-kejap, biar demam sungguh-sungguh. Boleh apply mc.
Antara nikmat yang sering kita lupa ialah nikmat sihat. Apabila sakit barulah ingat..'kalau sihat mesti best blaja. mesti best jalan-jalan. bla..bla..'

Bosan betul duduk dalam bilik. Senyap. Sunyi. Diam. Bisu. (even ada je homework, coursework etc...)

Apa nak tulis ni. Semua nak tulis. Akhirnya, apa-apa pun tak tulis. Haha. Hari ni rezeki murah. Alhamdulillah.
1. Chocolate Indulgence SR
2. KFC

Both dapat melalui Hawa. Haha. Inilah namanya rezeki datang bergolek2 sampai tertiarap depan mata lalu masuk ke dalam mulut dan perut. Alhamdulillah. Thanks kepada insan yang murah hati itu. Rezeki jangan ditolak, musuh jangan dicari. Ei..tak mahu bermusuh. Semoga Allah yang sangat baik mengurniakan saya hubungan yang baik sesama manusia. Hilangkanlah rasa sakit dalam hati ini. Agar saya mampu mengasihi saudara-saudara saya seikhlasnya. Semoga manusia yang dalam hatinya ada rasa jengkel terhadap saya akan bangun keesokan harinya dengan rasa kasih pada saya. Amin. Amin ya Rabb.

Kak cik kata perempuan ni lepas kahwin nanti dia akan berubah. Contoh kak cik bagi dulu, kalau sebelum kahwin perempuan itu garang, lepas kahwin perempuan itu akan jadi lemah lembut dan lebih penyabar. Saya mahu jadi perempuan itu. Saya sangat short-tempered kini. Maaf kepada sesiapa yang pernah saya lukakan hatinya. Saya sedaya upaya menjaga tapi bila masa itu tiba..........*blank*.

Terima kasih sebab faham situasi saya. Saya sentiasa risau akan melampaui batas. Serius saya katakan, sejam selepas situasi begini...saya akan menyesal.

Malam sudah lewat. Esok ada perhimpunan. Esok perlu menanak nasi buat sarapan suami dan anak-anak. Sudah. Berangan kosong sahaja. Pergi tidur. Esok bangun awal.

p/s: sebenarnya nak share tentang forum 'Syariat vs adat' yang saya hadiri tadi. Tapi...tunggulah siaran tertunda nanti.
Nak makan ikan bakar. Cepatlah hari minggu. Weekend. End of the week. Sabtu atau ahad.

Comments

Salam...
Menjawab persoalan 'betul ke tidak resdung?' - eloklah kalau meluangkan sedikit masa mengkaji mengenai ini dgn lebih lanjut di:

Info resdung, jerawat, selsema, gatal2 dan nanah serta cara pembasmian

Kita manusia ni seringkali terdedah kepada pelbagai jenis bakteria. So, tak rugi mengkaji asalkan demi kebaikan diri dan langkah berjaga2. Tq.

Popular posts from this blog

Pembedahan Ovarian Cyst

11 teknik mengawal disiplin pelajar dlm kelas

Mengajar Math dengan Permainan