Apa tindakan yang sepatutnya? Dilema betul.


Adik saya baru saja download satu gambar dari internet. Gambar ini merupakan satu nota. Sama-samalah kita pertimbangkan.



Kucing makan kertas? Alamak.. ni kes besar ni. Dapatkah saya maafkan kesalahan kucing jiran kepada jiran anak murid ini nanti? (jiran kepada jiran? Bukan jiran budak ni jugak ke?)

Analisis nota yang ditulis (macam analisis komponen sastera la pulak):

1. Cikgu budak ni garang sangat kot. Sebelum kena marah, baik dia buat pengakuan ikhlas.

2. Dalam psikologi pendidikan, hal ni boleh dipanggil helah bela diri. Budak tu meletakkan kesalahannya pada benda lain asalkan dia tak kena marah. Dalam hal ni dia berharap cikgu tu marah kucing dan bukan dia.

3. Kreatif gak budak ni mereka cerita.

4. Mungkin betul kucing tu makan latihan dia? Kebulur kot kucing tu.

Pendapat anda?

Comments

amalmeor said…
tapi kan,rs2 nya kita zaman sekolah dlu pun pnh buat mcm tu kan?
wirdati said…
betul2...haha ligat kepala otak nak tipu cikgu.
Misz ZeEE_Z0nE said…
kucing x mkn kertas gitu jek melainkan ader bau2 mknn enak kat kertas tu.. wahahaha.. ni pengalaman ak la ea.. n ak x penah tipu (ye ke).. siap x yah hantaq je.. wahaha

Popular posts from this blog

Pembedahan Ovarian Cyst

Mengajar Math dengan Permainan

11 teknik mengawal disiplin pelajar dlm kelas