Ahli keluarga makin bertambah

Keluarga saya dah bertambah!!!

Dulu 4 orang je...

sekarang dah jadi 6...dah tambah 2...

Alamak...makin kecohlah rumah ni...


makin meriah la...


Makin ramai makin sempit la... Sempit?

Ala...Nanti nak tengok tv pun mesti berebut.


Saya nak tengok channel 701... Adik nak tengok Cartoon network...
Mak nak tengok TV3...

Family members yang baru mesti ada favourite channel sendiri...


Ala...
Nanti saya ngadap laptop mesti ada yang cakap "Along..nak main laptop jap."

Hamboi...ingat ni mainan murahan ek... sedap je...
Tapi...

Family members yang baru ni cute...

Rajin pulak tu...Rajin bersenam... wa...bagus untuk body shaping...

Masalahnya bau dia kuat... mungkin saya kena belikan one drop perfume untuk mereka...

Comel la... kecik sungguh...

Haha...sudah...sudah...

Family saya bertambah dengan new born baby...

eh...tak2...new buy baby... eh, baby ley buy ke??

tak jugak... yang betulnya...

NEW BUY HAMSTER..

Mereka ni baru je berkenalan ngan saya pagi tadi so tersangatlah pemalu... sorry takde gambar mereka.
Rumah mereka... ada botol air, bekas makanan, rumah bergelongsor...Ada wheel...
Kan saya dah cakap mereka ni rajin bersenam...


Makanan mereka... nasib baik makan dried food... takde la basi..
Tak perlu masak...
Kena simpan jangan masuk angin je..

Carpet cantik dalam rumah mereka @ habuk kayu.
Naseb baik murah..
Berbaloi-baloi...

Shampoo mereka... pas pakai ni wangi la jugak...
Cara dia, spray pastu lap je pakai kain or tisu..
Okeh, nasib baik mereka tak mandi guna air.
Mandi guna shampoo je..
Huhu..pelik sungguh kamu.
So...cute!


Ni pulak multi vitamin dan ubat untuk pelbagai penyakit..
Supaya mereka sentiasa sihat dan bebas penyakit.
Itulah..kamu perlukan vitamin untuk kekal aktif..
Kamu kan suka bersenam.

Puas sungguh saya pujuk ajak bergambar...

Mentang-mentangla mereka ni comel...

Jual mahal pulak..

Adoyai... dapat amek ni je...


Ok... kamu ni sungguh pemalu..
Tapi sampai hati kamu bagi punggung je...
Ohoho... dua gumpalan bulu dalam sangkar...

Saya perasan ada seekor yang agak aktif...saya pun cuba memujuk dia untuk bergambar.

"Kamu yang comel...along nak ambil gambar kamu boleh???"

Dia pun cakap ok.. ok, bagus...


"Posing cikit..."

Tapi...


Kamu sungguh nakal.
Kamu lupa janji kamu lepas jumpa 'kolam makanan'..
Sungguh tak sopan kamu ni...
Orang makan guna mangkuk.
Kamu makan dalam mangkuk..
Aha...betulla..
Kamu bukan orang...
Sebab kamu bukan orang la kamu bagi punggung pada saya semasa saya ambil gambar kamu..
Tak mesra kamera betul kamu ini.

Welcome to our family.. Sorry gak sebab tak sempat bagi nama kat kamu... Sorry gak sebab along takut nak pegang kamu..

Kamu sungguh comel dan yang penting...

Kamu takkan rebut laptop and tv ngan along... huhu

Hiperaktif sungguh kamu..
Berani sungguh kamu bergayut kat penutup bahagian atas sangkar..
Kamu berlari-lari dalam wheel sampai letih...

Dan kamu jugak aktif tidur...selimutan

Comments

Popular posts from this blog

Pembedahan Ovarian Cyst

11 teknik mengawal disiplin pelajar dlm kelas

Mengajar Math dengan Permainan