Hari apa? Hari Isnin..Hari apa? Hari isnin la...

Selamat hari Isnin!!!

Saya bangun pagi dengan mimpi yang menyeramkan. Mimpi pe? Dalam mimpi tu ada orang cakap:
"Masa peperiksaan tinggal lagi 5 minit..Sila semak kertas jawapan anda." Oh, ayat yang biasa kudengar..
Saya check front page dah jawab (sejak bila plak kertas exam ada soalan kat front page? Bukankah itu tempat penggubal soalan meletakkan arahan mereka??)
Apa yang seramnya?
Saya hanya jawab front page..Muka surat kedua, ketiga, keempat....terakhir tidak dijawab lagi. Dengan menggeletar dan menggelabah, saya cuba untuk jawab soalan tersebut. Rasa cam dah baca banyak kali soalan tu tapi tak faham...dan...

Saya terjaga sebab ditendang oleh adik...ganas sungguh perempuan ni tidur. Ok, tipu.. saya terjaga sebab tersedar adik dah bangun.

"Kau bangun lambat" Adik dengan bangga berkata demikian pada kakaknya. Eleh..baru terbangun lebih awal dari saya dah berlagak. Bukan sengaja bangun lambat tapi hari ni saya tak sihat (selalu sihat bangun awal tak?). Mak sudah bising sebab tidur semula pas subuh.

"Camne nanti duk rumah mertua?" Mak cuba men'psyco' saya agar lebih bermotivasi untuk bangun.Mak, kat umah mertua nanti saya akan pandai bangun awal sebab saya takut sama ibu mertuaku. Eceh..alasan semata-mata. Tak tipu, Betul!

Mak ajak teman dia gi plaza sebab nak beli seluar dan baju untuk angah. Lalu je depan plaza, belum lagi cari parking. Terlihatlah manusia yang berduyun-duyun..ape ada konsert ke hari ni? Mak dah macam tak jadi beli. Tapi dah banyak hari postponed, baru hari ini berjaya ke tempat ini. Setelah adegan mencari tempat parking berakhir, si putih pun berjaya diparkir (betul kan? Ada dalam
Kamus Dewan rasanya. Nanti check semula) sangat jauh dari plaza.

Selesai urusan membeli-belah, kami pun 'blah' untuk pergi ke Celcom Centre Cawangan Taiping.
Tujuan? Sebab saya nak terminate line broadband yang berharga RM68 sebulan itu... Last week, saya sudah bertukar kepada celcom broadband (students plan ) yang sememangnya amat membantu saya yang sedang berusaha berjimat sehinggalah usia saya 25tahun.


Sungguh comel kakak2 celcom yang bekerja kerana semuanya bertudung..
sangat cantik kombinasi warna biru dan hitam.

Then, my mum ask me to go to Esso. Mak pun membeli minyak petrol sepenuh botol sebagai minuman buat AGK ...(tak ingat nombor plat). Semuanya berharga RM9. Dengan tahap kesihatan yang merosot, terasa nak muntah sangat-sangat apabila kereta mendapat perfum berbau petrol.

Sampai rumah terus baring..Suara sejak pagi sudah rock..Hidung tersumbat..Kepala pening. Meraih simpati murahan nampaknya...

Saya sangat kasihan..sudahlah tidak sihat, husband pulak pergi bercuti di Teluk Senangin. Mungkin dia mahu saya ber'isteri'rehat. Sori, manusia ini kurang kawalan diri sehingga menyangkakan dia sudah ber'suami'. Adakah dia sedang berhalusinasi ataupun berhibernasi? Almaklumlah, tak sihat. Bukan tak sihat badan rasa sejuk ke? Kenapa saya rasa panas..kejap-kejap basuh muka..kejap-kejap basuh muka. Lidah pun dah tak rasa. Makan bihun goreng petang tadi tak rasa ape pun.

Untungnya, saya bercuti hari ini. Bila masa pulak saya kerja? Oh, dia meracau lagi.

Comments

Popular posts from this blog

Pembedahan Ovarian Cyst

11 teknik mengawal disiplin pelajar dlm kelas

Mengajar Math dengan Permainan